Distanční výuka od 1. - 5.3. 2021

TÝDENNÍ TÉMA:
Domácí zvířata a jejich mláďátka I.

dílčí cíle:
•       získat co nejvíce poznatků o domácích zvířátkách
•       správně poznat a pojmenovat domácí zvířata a jejich mláďátka

činnosti:
•      činnosti, které zvládneš sám/sama: ráno si ustel postýlku, vyčisti si zuby 

  • motivační cvičení  na procvičení celkovou lokomoci těla  …. "Zahrajte si na zvířátka" – lezení po 4. jako pes, protahovaní jako kočička, běh s máváním křídly jako slepice, skákat jako žabička atd. nebo vyzkoušej cviky podle obrázku
  • rozvoj sluchové percepce - hra: „Maminka hledá svoje mláďátko“
    - společně s rodičem nebo druhou osobou /sourozenec, prarodiče aj./ si zahrajte tuto hru: ... rodič - domácí zvíře - sdělí, co je za domácí zvířátko např. "kráva" a dítě pomoci správného zvuku oslovit maminku a následně říci pojmenovat mláďátko např. "búbú" telátko
  • PL - Správně pojmenuj zvířátka a následně přiřaď - "Spoj čarou nebo ukaž prstem maminku se správným mláďátkem"
  • rozvoj sluchové percepce … vytleskávání názvů dom. zvířat, , rytmizace slov, určování počet slabik, určování hlásky na začátku slova, analýza a syntéza slov
  • PL - "Počty" spočítej a přiřaď ke správnému číslu"
 
  • poslech čteného textu a následná reprodukce čteného textu „Tři prasátka“   Tři prasátka.mp3 (7165440)

    Byla jednou tři prasátka, která se rozhodla, že se vydají do světa. Toulala se
    po loukách, hrála si a dováděla. Ale přešlo jaro i léto, začal podzim a venku
    byla zima. Rozhodla se prasátka, že si postaví domečky.

    První prasátko stavělo domeček ze slámy, druhé ze dřeva a třetí z cihel. První
    prasátko mělo svůj domeček rychle postavený, druhému trvala stavba o něco
    déle, ale nejvíce práce se stavbou domečku mělo třetí prasátko.
    Jeho dva bratři se mu posmívali: „Kdybys stavěl jako my, byl bys už hotový!“
    Ale třetímu prasátku to nevadilo: „Alespoň se na mě nedostane vlk, až přijde!“
    A na jeho slova také brzy došlo. Prasátka zanedlouho zjistila, že se okolo
    potlouká hladový vlk. Moc se polekala a schovala se do svých domečků. Vlk
    přišel k domečku ze slámy a volal na prasátko: „Prasátko, pojď ven, budeme
    si hrát!“

     Když prasátko nešlo, začal ze všech sil foukat na domeček, až všechnu slámu
    z domečku odfoukal. Prasátko ale stačilo utéct a schovat se u svého bratra
    v dřevěném domečku. Vlk přišel k domečku ze dřeva. „Nebojte se, prasátka,
    pojďte ven, budeme si hrát,“ volal sladkým hlasem, aby prasátka ošálil.
    Ve skutečnosti už se ale těšil, jak si na prasátkách pochutná.
    Když prasátka nevylezla, začal foukat – nejprve slabě, potom silněji. Foukal,
    až domeček taky rozfoukal. Ještě štěstí, že prasátka utekla a stihla se schovat
    v domečku z cihel.

     Vlk přiběhl k domečku třetího prasátka a začal foukat. Foukal ze všech sil,
    foukal, ale domeček se mu rozfoukat nepodařilo. Přemýšlel, jak by se na prasátka
    dostal, a napadlo ho, že do domečku vleze komínem. Vylezl na střechu
    a spustil se do komína. Ale dole mezitím prasátka pořádně roztopila ohniště
    a vlka nejenže štípal kouř do očí, ale ještě si na ohni připálil ocas. Vyrazil ven
    z komína a utíkal, až se mu za patami kouřilo.
    Od té doby už nikdy na paseku nepřišel a prasátka v bezpečí společně hospodařila
    v domečku z cihel.

  • skládání posloupnosti děje nebo vyprávěj pohádku dle posloupnosti děje, puzzle k pohádce „Tři prasátka“


     
  • podle obrázku splň slovně zadané úkoly
  • Grafomotorické listy -
    vyber si jeden obrázek zvířátka, spoj tečky a vytvořené zvířtko správně vykresli

  • GL - beránkovi domaluj spirály
 
  • Postarej se o svoje zvířátko - vyměň mu vodu a nakrm zvířátko, vyvenči psa, vyčesej zvířátku srst, pomazli se s ním 
  • VV - nakresli jakékoliv domácí zvířátko na papír A4 nebo A3 ... využij celou plochu a jakýkoliv výtvarný materiál a techniku /pastelky, vodové barvy, suché pastely aj. ... malba, kresba, koláž aj./
  • Omalovánky s tématem domácí zvířata - pokud budeš chtít můžeš si vykreslit omalovánky