PROJEKTY MŠ

Mateřská škola Podlesí a Bynina realizuje již třetí evropský projekt

Mateřská škola Podlesí a Bynina získala z rozpočtu Evropské unie dotaci na realizaci projektu „Podpora Mateřské školy Valašské Meziříčí, Podlesí 234, okres Vsetín, formou šablon III“ (registrační č. projektu CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0019280). Podpora byla získána v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, výzvy č. 02_20_080 – Šablony III – mimo hlavní město Praha.

Realizace projektu je naplánována na období od 1. května 2021 do 30. dubna 2023. Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které si škola určila jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směřování. Zajištěna tak bude personální podpora MŠ v podobě školního asistenta a dále bude realizován také projektový den ve výuce. Realizace těchto aktivit povede ke zvýšení kvality předškolního vzdělávání na naší škole.

Plakát A3 - PODPORA MATEŘSKÉ ŠKOLY VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ, PODLESÍ 234, OKR. VSETÍN, FORMOU ŠABLON III.pdf (75440)

Mateřská škola Podlesí a Bynina realizuje již druhý evropský projekt

Mateřská škola Podlesí a Bynina získala z rozpočtu Evropské unie dotaci na realizaci projektu „Podpora Mateřské školy Valašské Meziříčí, Podlesí 234, okres Vsetín, formou šablon II“ (registrační č. projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0013697). Podpora byla získána v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, výzvy č. 02_18_063 – Šablony II – mimo hlavní město Praha.

Projekt je realizován v období od 1.5.2019 do 30.4.2021. Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které si škola určila jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směřování. Zajištěna tak bude personální podpora MŠ v podobě školního asistenta a dále bude probíhat také řada dalších vzdělávacích aktivit:

  • Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ
  • Komunitně osvětová setkávání
  • Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ v oblastech čtenářské a matematické pregramotnosti a osobnostně sociálního rozvoje
  • Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv

Realizace projektu povede ke zvýšení kvality předškolního vzdělávání na naší škole.

Na projekt je poskytována finanční podpora z EU.

plakát A3 na dveře.pdf (75673)

 

 
NÁRODNÍ PLÁN OBNOVY A DIGITALIZACE 


Národní plán obnovy - mateřské školy - učební pomůcky pro rozvoj informatického myšlení a digitální kompetence
 

MŠMT v rámci implementace Národního plánu obnovy, komponenty 3. 1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace poskytla mateřské škole finanční prostředky. Finanční prostředky ve výši 33.000,- Kč (pro obě budovy) budou v mateřské škole použity na pořízení učebních pomůcek využitelných pro rozvoj informatického myšlení dětí a jejich digitálních kompetencí, zejména na pořízení robotických stavebnic či robotů.

Cílem je pořízení učebních pomůcek využitelných pro rozvoj informatického myšlení dětí a jejich digitálních kompetencí, zejména na pořízení robotických stavebnic či robotů.

MSMT Letak pro publicitu NPO DIGITALIZUJEME SKOLU (1).pdf (213535)

TRADIČNĚ JSOU OBĚ PRACOVIŠTĚ ZAPOJENY DO TĚCHTO PROJEKTŮ:  
1. „Medvídek NIVEA“
- tento projekt podporuje předškolní vzdělávání, zejména se soustřeďuje na činnosti, které přispívají k rozvoji kompetencí budoucího školáka
- projekt obsahuje pracovní desky, ve kterých jsou pracovní listy a pracovní sešit na celý školní rok 2018 / 2019 k integračnímu a vzdělávacímu projektu „Medvídek NIVEA pomáhá dětem v přípravě na školu“
- náměty a činnosti jsou v souladu s RVPP, s poznávacími zájmy a možnostmi dítěte v závěrečné fázi jeho docházky v MŠ
- projekt klade důraz na rozvoj dětí ve vztahu k předškolní přípravě, která by měla usnadnit přechod od předškolnímu ke školnímu vzdělávání a předcházet počátečnímu selhání dítěte při vstupu do základní školy 
2. „Fond SIDUS“
- na pomoc nemocným dětem, které jsou nuceny pobývat v nemocnici
- ze strany rodičů a zaměstnanců MŠ se o zakoupení drobného dárků, pomůcky, sešitků, samolepek aj., které 1 x ročně vydává a distribuuje do MŠ  samotný Fond SIDUS
- výtěžek z prodeje je zaslán na konto Fondu SIDUS, který z něj nakupuje potřebně vybavení pro děti v nemocnici
- do projektu jsou zapojeny obě budovy MŠ 
3. „Celé Česko čte dětem“ 
- do projektu jsme zapojeni již několik let – jedná se o tzv. „živé“ čtení dětem, a to zejména v MŠ, když děti uléhají k odpočinku na lehátko
- do čtení jsou nabádání také rodiče dětí, a to doma před spaním, při odpočinku apod.
- do projektu jsou zapojeny obě budovy MŠ
4. Edukačně stimulační skupiny

- tento projekt podporuje předškolní vzdělávání, zejména se soustřeďuje na činnosti, které přispívají k rozvoji kompetencí budoucího školáka
- projekt klade důraz na rozvoj dětí ve vztahu k předškolní přípravě, která by měla usnadnit přechod od předškolnímu ke školnímu vzdělávání a předcházet počátečnímu selhání dítěte při vstupu do základní školy