Distanční výuka od 8.3. - 12.3.2021

TÝDENNÍ TÉMA:
Domácí zvířata a jejich mláďátka II.

dílčí cíle:
•       získat co nejvíce poznatků o domácích zvířátkách
•       správně poznat a pojmenovat domácí zvířata a jejich mláďátka

činnosti:

  • činnosti, které zvládneš sám/sama:      ukliď si pokojíček, udělej si pořádek v hračkách, pomoz mamince s úklidem nádobí, popros maminku o konvičku na zalévání květin a s dopomocí maminky zalej květiny
  • protažení těla pomocí básničky s pohybem

    Sluníčko
    Sluníčko se probudilo   (z dřepu do stoje snožmo, ruce kruh před tělem)
    a paprsky zasvítilo,      (stoj snožmo, ukazováčky ukazují na všechny strany)
    pohladilo kytičky,          (stoj snožmo, úklony hlavou stranou)
    zvířátka i dětičky.         (pohladíme maminku/tatínka či sourozence nebo sebe/kamaráda)
    To vše udělalo jen,       (stoj snožmo, mírný předklon)
    aby měli hezký den.     (poskoky snožmo, tleskat)

  • rozvoj zrakové pecepce   
  • Najdi rozdíly mezi obrázky
     
  • Grafomotorika - 
  • PL  - koordinace oko-ruka "Najdi správnou cestu"
  • rozvoj slovní zásoby, pragmatické roviny řeči - Dítě popíše a popovídá, co vidí na obrázku. Odpovídá ve větách, správně pojmenovává předměty, zvířata aj.
  • Zapívej písničky, kde se zpívá o zvířátku ...
    www.youtube.com/watch?v=RynBixeMjZ4
    www.youtube.com/watch?v=rR7Zf5xd-T0&list=PL37016AE83A8F8598
     
  • Předmatematické dovednosti - počty: Spočítej tečky v kostičce a následně ukaž nebo zakroužkuj správny počet podle teček
  • poslech čteného textu a následná reprodukce čteného textu „O poslušných kůzlátkách“ O poslušných kůzlátkách 2.mp3 (0)

    Stará koza žila se svými kůzlátky u lesa v malé chaloupce. Jednoho dne se koza vypravila na trh do města. A přikázala kůzlatkům: „Buďte hodná a nikomu neotvírejte vrátka, dokud můj hlas neuslyšíte. Přinesu vám mlíčka plná vemínka.” Koza už byla daleko od domova, když tu náhle, kde se vzal, tu se vzal, u chaloupky stojí vlk.
    Hrubou tlapkou zabušil na vrátka a svým drsným hlasem zvolal: „Kůzlátka, děťátka, otevřete vrátka. To jsem já, vaše maminka!”
    Kůzlátka se podivila a přestala se prát o lupení, hlas se jim zdál divný, hlas maminky to nebyl, ale hlas vlka ano.
    „Neotevřeme ti, jsi vlk, ne naše maminka. Naše maminka má jiný hlásek.”
    Vlk usoudil, že malá kůzlátka jen tak neoklame, a rozběhl se ke kováři: „Kováři, kováři, ukovej mi jemný hlásek, nebo tě sežeru!”
    Kovář se vlka bál, a tak mu hlásek ukoval. A už vlk peláší k chaloupce a jemným hláskem volá: „Kůzlátka, děťátka, otevřete vrátka! To jsem já, vaše maminka!” Kůzlátka ale byla opatrná a vrátka neotevřela.
    „Jsi-li naše maminka, budeš mít bílou tlapku. Ukaž nám ji!”
    Vlk se hned pustil za mlynářem: „Mlynáři, mlynáři, pomoučni mně tlapky, nebo tě sežeru!” Mlynář se vlka bál, a tak mu nejlepší moukou tlapky nabílil.
    Za chvíli vlk opět klepe na vrátka: „Kůzlátka, děťátka, otevřete vrátka! To jsem já, vaše maminka.” Kůzlátka si dodala odvahy a přistoupila blíže k okénku. A co nevidí! Za oknem stojí vlk! Kůzlátka rychle zavřela okenice a pevně zamkla vrátka.
    Vlk byl velice rozlobený nechtěl si připustit, že prohrál. Zlostně zavrčel, stáhl ocas a běžel zpátky k lesu. Brzy se vrátila stará koza domů. Kůzlátka se ještě strachy třásla a o zlém vlkovi mamince vyprávěla. Ta byla na své hodné děti pyšná! A vlk? Ten už se u chaloupky nikdy neukázal.

  • posloupnosti děje nebo vyprávěj pohádku dle posloupnosti děje

     
  • skládání puzzlí 

     
  • Popiš, vše co patří k daným zvířátkům ... 

     
  • Nauč se malovat zvířátko - podle vzoru se nauč kreslit zvířátko, které se Ti líbí, využij celou plochu výkresu ... výsledek nám pošli na mspodlesi@seznam.cz nebo nám ho s ostatními úkoly a výkresy přines do školky

     
  • Omalovánky s tématem domácí zvířata - pokud budeš chtít můžeš si vykreslit omalovánky