Domů > Distanční výuka > DISTANČNÍ VÝUKA > Distanční výuka 22.3. - 26.3.2021 > Distanční výuka 22.3. - 26.3.2021
Distanční výuka 22.3. - 26.3.2021
TÝDENNÍ TÉMA:
Zvířátka žijící ve volné přírodě
dílčí cíle:
• získat co nejvíce poznatků o zvířátkách žijící ve volné přírodě (les, pole, stráň, luk a také hmyz)
• správně poznat a pojmenovat zvířata žijící ve volné přírodě
Znovu připomínáme, že níže uvedené úkoly jsou pro děti nabídkou. Úkoly nemusíte plnit všechny - vyberte si dle svých možností, nebo které se Vám líbí aj.
činnosti:
- ranní rozcvička s ježečkem:
Leze ježek po trávníčku, leze ježek po lese, (lezení ve vzporu dřepmo)
když se blíží nebezpečí, bodlinami brání se. (sed na patách, "píchání" prsty do vzduchu)
Když si vůbec neví rady, do klubíčka schoulí se. (ze sedu na patách leh - "klubíčko")
- pantomimické ztvránění zvířek - předveď pohybově zvířátka žijící ve volné přírodě
- procházka do lesa - "Poslouchej zvuky v lese. Pozoruj, zda neuvidíš nějaké zvířátko." Pokud se Ti podaří nějaké zvířátko vidět či slyšet, za pomocí dospělého si ho zapiš na papír."
www.youtube.com/watch?v=cZvf3GWH54A
www.youtube.com/watch?v=XnNUWC1j6js
www.youtube.com/watch?v=HJb4-EBfkY4&list=PLa_q7_yN2-0H57Yn0MifhQ6lZFGP2ZUmy&index=21
www.youtube.com/watch?v=fL5R6PRrQ1U&list=PLa_q7_yN2-0H57Yn0MifhQ6lZFGP2ZUmy&index=22
- učíme se poznávat jehličnaté a listnaté stromy
www.youtube.com/watch?app=desktop&v=QmLDvngPSqU
www.youtube.com/watch?v=Bem_DoIeAZc
- kdo žije na louce
www.youtube.com/watch?v=FO8aS2k8vIY
www.youtube.com/watch?v=9P4kgVrfobk
- lesní hádanky - sedni si a poslouchej a pak odpověz
www.youtube.com/watch?v=jq0ifYqQyz8
- Přírodovědná vycházka do lesa:
- vyzkoušej si frotáž kůry stromu nebo listu, větvičky aj.
- pokud se Ti frotáž podaří, můžeš si z frotáže kůry, větviček a listů udělat koláž na papír A4 (z frotáže kůry si vystřihni kmen a nalep ho na A4. Frotáže listů, květin také vystřihni a dolep na obrázek dle fantazie. Detaily (zvířátká, broučky, motýlky aj. a např. pozadí, trávu) dokresli dle fantazie a zajímavý obrázek je na světě :) Budeme moc rádi, když nám pak vzniklé obrázky donesete ukázat do školky.
- rozvoj komunikačních dovednosí: popiš obrázek ... správně poznej a pojmenuj zvířátka ... jaké je rozdíl mezi jehličnatým a listnatým stromem ... vyjmenuj alespoň 4 stromy jehličnaté a 4 listnaté stromy ... jaké znáš plody rostliny či houby z lesa, polí či luk ... jaké znáš ptáky, kteří živí v lese (obrázky popisujte dle obrazovky, kdo bude chtít může si obrázek vytisknout)
- rozvoj řeči a rovin řeči, mluvení ve větách - "Proč se v lese chováme potichu? proč se nesmí v lese rozdělávat oheň?"
- osvojení a procvičení o zdrobnělinách: liška - lištička, zajíc - zajíček, mravenec - mraveneček, koroptev - koroptvička aj.
- osvojení a procvičení antonyma (slova opačného významu): den - noc, bílá - černá aj.
- osvojení a následná reprodukce čteného textu pohádka "Tři medvědi"
- rozvoj zrakové percepce - stíny "spoj zvířátko se správným stínem, a to buď na obrazovce - ukaž nebo si vytiskni obrázek, který se Ti líbí"
- nauč se malovat zvířátka
- GL, omalovánky k tématu - pokud budeš chtít můžeš si některé zvířátko či GL vytisnout a vybarvit